Lovesong


Alanis Morisette - You oughta know
Jättebra låt med bra text.

And every time you speak her name
Does she know how you told me you'd hold me
Until you died, till you died
But you're still alive



Lars Winnerbäck - Hjärter Dams sista sång
Jag älskar den här låten! Man får känna sig lite nostalgisk och ensam.
Behöver jag säga att det påminner mig om en kille, an oldie.

inga jordskalv där vi bodde, ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
du var sjutton jag var sexton och jag skolkade från allt
jag ville bara vara med dig



The Red Jumpsuit Apparatus - Your guardian angel
Jag grät helt otroligt mycket första gången jag hörde den. Kanske att det hade något att göra med att jag precis gjort slut med en kille, men ändå. Underbar låt!

I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all
Even if saving you sends me to heaven


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0