Hur gör man?

Ni vet det där om att bryta kontakten totalt med sitt ex, som jag jämt predikar om (nåja)? Det är inte så jävla enkelt i verkliga livet.

Utan att tänka på det skickade jag iväg ett sms om hur pappa hade vunnit på trav idag.
Så som jag skulle ha gjort om vi fortfarande varit ihop, det gick inte att stoppa. Smset skrev sig själv och skickades. Nu känns det konstigt. Visst, han svarade och verkade glad men ändå. Vi skulle ju inte prata?

Inte hjälper det att ta bort hans nummer heller, jag kan det ju utantill.
Hur ska man hindra sig själv?


Inte skönt att vara singel

Det är spännande vilka tankar som far upp mitt i natten, men tanke på föregående inlägg. Jag har ju ingen kille nu, så jo jag vet vem jag är utan kille. Haha :)

Pratade med en kompis igår, hon sa att det skulle vara skönt att vara singel.
Nej, jag tycker inte alls att det är skönt. Jag saknar någon, jag vill verkligen inte vara singel. Tänk att veta precis vem du ska ringa när något händer (både bra och dåligt), att ha någon att sova med och framförallt att ha någon att älska. Nej, jag är ingen singeltjej, det är en sak som är säker.

Nu ska jag ut och åka bil tydligen, har lovat en kompis. Sen ikväll är det röjpartaj återigen.
Det blir bra det, det blir bra.


 


Ankan som gör det lite skönare

Tvättsvampsanka med vibration. Gör det plötsligt jätteroligt att duscha ;)


Hur stor är stor?

Fick precis frågan om jag testat ligga med någon med stor kuk. Vafan är stort då?
Allt är relativt, och mitt ögonmått är sämst.

Är stort när det gör ont eller när han har över 21,7 cm?
Finns det några bestämmelser över detta?


Lek med stearin (läs: smält olja som inte bränns)


Jag tycker det här var lite häftigt. Du tänder ljuset, låter det brinna i 10-20 min, sedan kan du hälla den smälta oljan på din partners bara hud. Bara att massera in och kåta upp, mys.
Nej, det ska inte brännas.
Sexigt? Ja. Läskigt? Ja. Finns att köpa här.

Buxx Bunny

Är inte den här lite sötig? Finns på Lustjakt.se


Vem tar av vems kläder, liksom?

God natt kära läsare.
Jag tror det vankas sex i helgen, jag har förberett mig mentalt ikväll. Det var ju faktiskt väldigt VÄLDIGT längesedan.



.. Jag har glömt bort hur man gör? :(

Elegi

God morgon!
Jag ska strax åka ner på stan och köpa det sista (lösögonfransar, strumpbyxor, smink m.m.) inför helgen. Det ska bli så otroligt roligt! Dock kommer ingen fatta vad jag är utklädd till, men det gör inget för jag kommer vara skitsnygg. Det är ju huvudsaken ;)


Kärleken? Well, just nu känner jag mig som den här låten.


Det är bra att mamma litar på mig

Förra helgen

Mamma: Vart ska du?
Jag: Till en kompis.
Mamma: Ska du dricka?
Jag: Nej.
Mamma: Är det en kille?
Jag: Nej.
Mamma: Okej.. Drick inte för mycket och använd kondom.
Jag: Men..
Mamma: Och jag anser inte att komma hem i anständig tid betyder första bussen hem!

7 oskyldiga saker killar älskar när vi tjejer gör

Små oskyldiga men ack så sexiga/underbara saker som kan få din pojkvän att gå i taket (på ett bra sätt).

1. Du suger på en isglass/äter en banan.
2. Du lutar dig fram över bordet för att nå något.
3. Du slickar av fingrarna efter att ha ätit något.
4. Du för undan håret när det är ivägen.
5. Du rodnar på när han ger dig en komplimang (ja, han älskar det)
6. Du släpper ut håret.
7. Du tar ögonkontakt på när han pratar med dig. (inte för länge dock, en del killar finner det obehagligt)


Så var det Halloween..







Alla kostymer är från antingen 3wishes.com eller hot-heels.com.
Såå, vad ska ni klä ut er till? ;)


Save me


Queen - save me
Otroligt fin låt, lyssna på texten! :)


Kram/Maria

"Kom du?"

Snälla killar, fråga inte den frågan i sängen. Om tjejen kommit så skulle du märkt det, har hon inte kommit kan det bli lite pinsamt vid den frågan. Alltså: fråga inte!

Ja, det kommer märkas

Kram/Maria


Kär

Jag är kär, och just nu är det sjukt jobbigt. Jag kan inte tänka på något annat, jag kan inte göra något. Jag väntar på sms ifrån honom hela tiden, och så fort han inte skriver får jag för mig att han inte gillar mig.
Jag blir jättenervös när vi ska träffas, klantig och börjar nästan stamma.
Haha, vad patetiskt det låter. Men jag kan ju tillägga att jag älskar det, finns ingen bättre känsla. Men jag önskar att jag med säkerhet kunde säga att vi kommer bli ihop. Då hade jag nog mer kunnat njuta av känslan att vara kär, nu är jag mest orolig hela tiden.

Vissa personer faller jag verkligen pladask för, medan andra blir jag bara lite småkär i. Vad är det som gör det? Kan ju lugnt säga att det här är en pladask-kille, finns ingen snällare eller sötare. Åh.


Att komma över en kille

Kan vara ett riktigt helvete. Det allra första man ska göra som dumpad är att sörja.
Gråt sönder, få ut alla känslor. Ge det ett par dagar, sedan är det dags att städa upp. Stanna inte kvar på botten, utan bestäm dig för att komma över honom och gör det sedan.

- Ta bort allt som påminner dig om honom. Nej, spar inget!
- Var med kompisar. Om ni var ett par som umgicks väldigt mycket kommer du känna dig väldigt ensam när du inte har honom. Så var så mycket som möjligt med vänner.
- Efter ett tag kan du börja göra saker för dig själv. Tänk på att du nu inte behöver ta hänsyn till någon kille utan du får göra precis vad du vill. Utnyttja det. Ta en sista-minuten-resa med ett par kompisar till något varmt land? En helg på Spa?
- Det viktigaste: säg upp all kontakt med honom. Nej, att vara kompis med ex fungerar oftas inte. Det leder bara till att någon blir sårad. Om det nu inte är så att ingen har några känslor kvar för den andra och ni gjorde slut för att ni var mer som kompisar, då kan det kanske, kanske fungera.

En sak man helst ska undvika att göra är att börja träffa andra killar på en gång. Visst, för vissa kan det fungera. Men det kommer kännas som att du bara försöker ersätta ditt ex med någon ny. Men känner du att du är redo för det så kör hårt ;)


Kram/Maria

Dessa gurkor


Visst var den här lite rolig? Haha!


Visa känslor

Hur gör man för att visa hur man känner utan att vara för på?
Det är dagens stora mysterium.


Bright eyes


Kanske världshistoriens finaste låt? Bright eyes med Simon & Garfunkel.
Ni kan ju ignorera att det står på tyska längst ned ;)

Vad ska man göra på första dejten?

Okej, nu behöver jag hjälp av er. Helt plötsligt har massor (nåja) av killar börjat bli intresserade. Dom verkar allihop väldigt seriösa och är verkligen hur söta och snälla som helst. Men vad gör man första gången man träffas? Jag har redan gjort "titta på film"-, bio- och middagsdejterna. Nu vill jag göra något annat, något annorlunda. Ge gärna tips!

T.ex. under den bästa dejten jag varit på spelade vi biljard, det blev inte alls några pinsamma tystander utan mest skratt. Kanske man ska köra på det en gång till? :)


Och så måste jag välja en kille.. Haha, suck.
Kram/Maria


Se på film är en synonym till att hångla

"Jag kan inte sluta skratta åt "Se till att inte bara "se på film"". Det är så himla rätt!
Jag har nog sett på film en endaste gång med en kille utan att det lett till något annat!"
 
Fick en rolig kommentar, och jag måste bara berätta för alla som är nybörjare med att träffa tjejer/killar: "Se på film med någon" är faktiskt en synonym till att hångla ;)


Vänta med sex

Gah, bloggen har haft damp senaste dygnet. Inget av det jag skrivit har kommit upp :(
Men hur som helst, tänkte slinka in ett litet inlägg om hur man ska göra om man inte vill ha sex för tidigt med en kille. Eller tjej för den delen :)

- För det första är det dumt att sova med varandra om man inte vill ha sex. Tänk på att du ska vara där hela natten, börjar han/hon tjata eller försöka kan det bli jobbigt.  Men om ni pratar innan och han/hon accepterar att ni bara ska sova går det nog fint.

-
För det andra. Har du precis träffat någon men vill ta det långsamt? Se till att inte bara "se på film", det leder lätt till annat alldeles för fort. Ta en fika på stan, gå på bio eller något mer offentligt.

- För det tredje och sista vill jag bara säga att blir du dumpad för att du inte ville ha sex, var den personen ändå inget att ha. Kan ju erkänna att det hänt mig mer än en gång, att killar antar att man ska ha sex andra gången man träffas och blir sur när det inte händer. Men det är en bra grej, men märker vilka som är idioterna och vilka som faktiskt är bra personer :)


Så vet du att du är över honom


Du kan lyssna på The special two med Missy Higgins utan att tänka på honom eller bli ledsen :)

Kram/Maria

Att ha eller inte ha ett förhållande

Jag fick precis frågan "Vad föredrar du; att ha ett förhållande eller vara singel?" och den är så sjukt svår att svara på! Just nu trivs jag med att vara själv, inte behöva ta hänsyn till någon utan göra vad jag känner för. Men skulle den perfekta killen komma in i mitt liv skulle jag självklart inte tacka nej.

Så det är ju både och, men en sak vet jag: jag är hellre singel än i ett dåligt förhållande.

Kram/Maria

Så vet du att du är kär

  • Du går dagligen in på dennes facebook och söker av loggen.
  • Du skriver om sms:n hundra gånger och rådfrågar kompisarna vad du ska skriva tills dom håller på att bli galna.
  • Du går förbi huset där han bor med flit för att få en skymt av honom.
  • Du tittar efter honom hela tiden, och tror också att du ser honom hela tiden (regelbundna hjärtattacker med andra ord).
  • Du spenderar lektionerna med att lägga till hans efternamn på ditt namn, och sen skriva det så många gånger och i så många böcker som möjligt.



<3

Jag är aldrig den som skriver ett hjärta, <3, först i sms. För alla tycker olika om sånt där, vissa anser att det endast är något man skriver till någon man är riktigt seriös med, medan andra slänger iväg hjärtan till alla random personer som finns.

Jag skriver hjärtan till nära vänner och killar jag gillar, hur gör ni?


Oktober

God morgon! Hur mår ni allihop?
Jag mår sådär, har massor att göra i skolan och så, men annars är det fint :)

Nu måste jag springa! Men bjuder på den här bilden först ;)

Underskattade kroppsdelar

Här sitter jag uppe mitt i natten, är verkligen sjukt pigg. Jävla kaffe, haha!
Bjuder på den här vackra bilden, älskar verkligen sånna här bilder.
Halsen, nyckelbenet och axlarna är verkligen underskattade!

Nu ska jag försöka sova,
sov gott,
kram/Maria

Hämta kudden!

Ett litet snabbt sextips mitt i allt pluggande: kudde under ryggen eller rumpan!
Gäller både killen och tjejen. Funkar vid: missionären, rida, skeda, bakifrån och många fler! Killen kommer längre in, g-punkten stimuleras mer när stötarna kommer underifrån, det är lättare för tjejen att smeka sig själv och killen får bättre utsikt, så att säga.

Bra i alla lägen med andra ord! ;)

Kanellbulla mig hit, kanelbulla mig dit

Kanelbullens dag! Trots att denna dag har blivit till ett kommersiellt jippo kan jag inte låta bli att älska den. Att frossa i kanelbullar och te är ju helt underbart. Speciellt nu när regnet vräker ned är det mysigt att bara vara inne och avnjuta en härligt varm kanelbulle.

Tänkte skriva något sexigt om kanelbullar, men insåg rätt fort att det inte går. Kanelbullar är oskyldiga, tänk mormor eller någon söt liten 5-åring som äter bullar och dricker saft. Nej, jag låter bli att blanda in kanelbullar i sänghalmen, det blir bara fel.

Så ät massa bullar och ha en trevlig söndag! Vi får se om jag lyckas klämma in ett till, något sexigare, inlägg lite senare idag mellan allt plugg.

Kram/ Maria


Hello autumn


Det känns verkligen att hösten är här, det är kallt ute och löven ändrar färg.
Man känner sig ensam och längtar efter en famn.
Man vill bara sitta inne och dricka te hela dagarna, så mysit.

Ha en trevlig dag,
kram/Maria

Nu snackar vi ytlighet

God kväll kära läsare :)
Kan ju berätta att jag har haft kass uppdatering för att jag varit med i en mattetävling, haha! Blev jag riktigt nördstämplad nu? Hursomhelst så gick det rätt dåligt, men vi får se, gick det sämre för de andra kanske jag går vidare till final. Men det är tveksamt.

Fick återigen en kommentar av Dickface, som undrar om jag kan gå djupare in på det här med varför tjejer vill ha snygga killar. Klart jag kan!
Tjejer vill ha snygga killar av samma anledning som killarna vill ha snygga tjejer. Helt ärligt? Man vill inte skämmas inför sina kompisar och man vill ha någon att visa upp. Hemskt egentligen.
Jag har tjejkompisar som säger att dom inte kan bli kär i killar som inte är snygga, och då antar jag att det är av den anledningen att dom aldrig ens försöker. Dom skulle ju aldrig ens gå på en dejt med en mindre snygg kille, och hur ska man då kunna bli kär?

Men som sagt, jag personligen kan bli kär i ett utseende men det är endast om jag också är kär i personen som det kan fungera. Jag ger alla snälla och trevliga killar en chans, och det är tveklöst att jag hellre väljer den mindre snygga supertrevliga underbara killen framför den galet snygga men ack så otrevliga. No doubt.

Men det är vad jag tycker, och vissa kanske helt enkelt går 100% på utseendet. Funkar det för dom så visst, men jag kan nästan intyga att mitt förhållande med en underbar kille slår deras ytliga med hästlängder.

P.S. Jag svarar på alla kommentarer där det finns något att svara på, såklart. Det är därför jag har blogg, för att få lite respons. Så kommentera mera! Jag kan ju även erkänna att jag inte får så fasligt många om dagen, därför jag har tid att svara kanske ;)

Sov gott!
Kram/Maria


RSS 2.0