Hur länge ska man vänta?

Jag är jättekär i en kille, vi har träffats en vecka nu. Hur länge ska jag vänta med att ha sex med honom?

Frågan är: vill du göra något så pass utlämnande med någon du inte känner? Det kan kännas som att du känner honom, men jag kan lova dig att ingen kan lära känna en person riktigt bra på bara en vecka.
Vänta är mitt råd. Åtminstone tills ni känt varandra en månad (helst längre), sen måste du känna efter om han fortfarande är en person du vill vara med.

Säger han att han kommer lämna dig om ni inte har sex? Haha, låt honom gå. Det verkar inte som att han är seriös i er relation, annars hade han gärna väntat.
Tror han att du inte gillar honom för att du vill vänta med sex? Säg att du inte vill att ert förhållande ska bli uppbyggt på sex (det blir lätt så om man har sex för tidigt), så förstår han säkert.

Kan tillägga att om du verkligen vill ha sex med killen, ska du självklart ha det. Det behöver inte bli dåligt, även om det är tidigt enligt mig. Bara det att jag tror killen ser dig som mer seriöst om du väntar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0