Hur förlåter man någon som varit otrogen?

Hur förlåter man någon som varit otrogen?

Det här är en väldigt klurig fråga. För mig handlar det helt om hur personen var otrogen och hur jag känner för personen i fråga.
1. Har han haft en förhållande med en annan tjej samtidigt som mig eller var det bara en fyllegrej?
2. Sex eller endast en kyss?

Som ni förstår så skulle jag aldrig förlåta om han haft ett förhållande med en annan tjej under en längre tid och döljt det här för mig. Inte heller om killen ligger med en annan.
Men alla har sina egna "regler", vissa tycker otrohet är när ens partner tänker på en annan medan andra tycker det är helt lugnt att ens partner kysser någon annan.
Det beror helt enkelt på vad just du känner, både när det gäller otrohet och när det gäller din partner.

Kommer du kunna lita på honom/henne igen? För ett förhållande bygger på tillit, och har ni inte det är det lika bra att göra slut. Självklart kommer du inte kunna lita på din partner på en gång, utan ni måste låta det ta sin tid. Och det måste din partner acceptera i början.

Det gäller helt enkelt att vilja satsa på förhållandet, våga börja lita på honom/henne igen.

Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0